Ekonomi

ABD’li milletvekilleri otomatik uçuş iadesi şartları üzerinde anlaştı

ABD Temsilciler Meclisi ve Senato müzakerecileri, havayolu yolcuları için önemli bir adım atarak, havacılık reform tasarısının dilini değiştirerek, uçuşları iptal edilen ve alternatif bir uçuş rezervasyonu yapmamayı tercih eden yolculara derhal para iadesi yapılmasını sağlayacak bir anlaşmaya vardılar.

Bu düzenleme, önceki tekliflerin bu yılın sonlarında yürürlüğe girmesi planlanan ve bu tür durumlarda otomatik nakit iadesini zorunlu kılacak yeni Ulaştırma Bakanlığı kurallarını baltalayabileceği endişelerinin ardından Salı günü kamuoyuna duyuruldu.

İlk olarak geçen hafta açıklanan iki partili teklif, yolcuların para iadesi talep etmelerini gerektiriyor ve bu da Ulaştırma Bakanlığı’nın, iade edilmeyen bilet satın alan ancak uçuş iptali ile karşılaşanlara nakit geri ödeme yapılmasını garanti altına almayı amaçlayan yaklaşan kuralıyla olası çatışmalara ilişkin endişelere yol açıyordu.

Bununla birlikte, revize edilen tasarı dili, yolcuların yeniden rezervasyon yapmayı ve yeni bir uçuşu kabul etmeyi seçmeleri dışında, birçok durumda geri ödemelerin otomatik olacağını belirtmektedir. Bu değişiklik, Senatörler Elizabeth Warren ve Josh Hawley tarafından önerilen ve geri ödeme sürecini basitleştirmeyi ve tüketici rahatlığı yerine kâra öncelik veren havayolu uygulamalarını kısıtlamayı amaçlayan değişiklikle uyumludur.

Müzakerelerde önemli bir rol oynayan Senato Ticaret Komitesi Başkanı Maria Cantwell, yasal iade haklarının tesis edilmesinin tüketiciler için önemli bir zafer olduğunu vurguladı. Senatör Ed Markey de bu düşünceyi yineleyerek tasarıyı havayolu müşterileri için bir zafer olarak kutladı.

Ayrıca Senatör Ted Cruz’un sözcüsü de Cruz ve Cantwell’in, tüketicilerin istedikleri takdirde geri ödeme alma hakkını teyit eden bir açıklamayı tasarıya dahil ettiklerini doğruladı.

Yaklaşık 1,100 sayfadan oluşan ve 105 milyar dolarlık bir bütçeyi içeren revize edilmiş tasarı, hava trafik kontrolörlerinin personel sayısının arttırılmasına yönelik tedbirleri ve pist kapatma olaylarının önlenmesine yönelik finansmanı da içeriyor. Tasarıda, havayolu pilotlarının emeklilik yaşının 65’ten 67’ye çıkarılmasına ilişkin Temsilciler Meclisi’nde kabul edilen hükmün yer almaması dikkat çekiyor.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Tasarıdaki diğer tüketici dostu hükümler, havayolu şirketlerinin ailelerin birlikte oturması için ekstra ücret talep etmesini yasaklıyor ve havayolu şirketlerinin kupon ve kredileri en az beş yıl boyunca kullanmasını zorunlu kılıyor. Yasa ayrıca uçakların 25 saatlik kokpit ses kayıt cihazlarıyla donatılmasını zorunlu kılıyor ve Federal Havacılık İdaresi’ni (FAA) havaalanı yüzeylerinde çarpışmaları önlemeye yardımcı olacak ileri teknolojiyi uygulamaya yönlendiriyor.

Senatörler revize edilmiş tasarıyı, FAA’nın beş yıllık bir dönem için yeniden yetkilendirilmesi için belirlenen Cuma gününden önce geçirmeyi hedefliyor. Başarılı olması halinde yeni kurallar, daha net ve tüketici odaklı geri ödeme politikaları sağlayarak ve havacılık sektöründe genel güvenlik ve operasyonel standartları iyileştirerek hava yolculuğu deneyimini geliştirecek.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-bozyazi.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu